Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Fremtidens leverance skal være transparente, fleksible og kundefokuserede. Descartes hjælper kunder over hele verden gennem løsninger der giver dem adgang til beslutningsstøtte - inden for strategisk ruteplanlægning, transportoptimering og toldhåndtering - som er nødvendig for at sikre fuld synlighed og automatisering i hele forsyningskæden. Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden giver her sit bud på hvordan man kan optimere sin service over for kunderne

 

 

Sammen med en e-handel der er oppe i de høje omdrejninger og de stadig større krav fra forbrugerne til smidige leverancer kommer der også en hel del nye udfordringer for mange af Sveriges forhandlere.

For de virksomheder, der vil lokke flere kunder til, er en bedre kundeoplevelse i forbindelse med leverancen nu en afgørende faktor.

Det er ikke længere tilstrækkeligt med lave priser og hurtig levering. Fremtidens leverance er transparent, fleksibel og kundefokuseret.

Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden.

Men hvordan bør man så tænke omkring sine leverancer for på bedst mulig måde at tilfredsstille sine kunder og leve op til disse nye krav?

Der findes selvfølgelig mange måder at tilfredsstille kunderne på, men for os hos Descartes, der dagligt arbejder med vores kunders ruteoptimering og transporthåndtering, kan vi opliste en række ting, som kunne øge kundetilfredsheden og føre til et stærkere varemærke og flere tilbagevendende kunder.

1. Sørg for, at jeres kunder kan følge leverancen i realtid

Hvis I ikke allerede har gjort det, så implementer en teknik, der gør det muligt for jeres kunder at følge leverancen i realtid. Det giver jer bedre kontrol og kunderne en forbedret oplevelse.  

2. Få jeres kunder til at vælge det bedste alternativ

Gør det nemt for jeres kunder at vælge det leveringsinterval, der har højest densitet. Med flere stop i samme område bliver prisen lavere og transporten mere bæredygtig. Gør valget enkelt for kunden!

3. Sørg for, at kunderne får alle nødvendige oplysninger

Sørg for at kunden får hurtige og tydelige oplysninger, hvis der sker noget, der påvirker leverancen. Vi ved, at det er noget forbrugerne lægger stor vægt på i dag.

4. Giv mulighed for hurtig og fleksibel omlægning af rute

Arbejd med dynamisk ruteplanlægning for hurtigt at kunne ændre planen og tage en leverance, der ikke var planlagt fra begyndelsen. Alt kan ske, så forbered jer godt.

5. Glem levering mellem 8–17

I dag er kunderne ikke tilfredse med lange leveringsvinduer. Nu snakker vi kun om nogle enkelte timer, så sørg for, at I har teknik og processer på plads til at opfylde kundernes ønsker.

Der findes som sagt mange måder at tilfredsstille kunderne gennem hele køberejsen, men hvad angår selve leverancen vil vi mene, at ovenstående punkter er alfa og omega for at få arbejdet med at styrke relationerne til at lykkes.

Kundernes behov stiller store krav til dig som forhandler om at tage næste skridt i jeres arbejde med at styrke kundeoplevelsen.

Mange virksomheder derude er kommet langt i dette arbejde, men vi ser, at der fortsat er huller, der skal udfyldes.

Forandringerne sker ikke over en nat, men med en lille indsats, kan I sikre jer, at jeres kunder ikke kun handler hos jer én gang, men gør det flere gange.

Bliv ikke hængende i tanken om, at laveste pris og hurtigste levering vinder. Den, der kan tilbyde en så komplet og kundetilpasset leveringsløsning som muligt, vil vinde.

 

11/1 2022
  • Lastbiler tog færgen til Femernbyggeriet

    Lastbiler tog færgen til Femernbyggeriet

    transport ›Langelandslinjens færger havde i 2024 flere lastbiler med end nogensinde før. Det viser den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs. Årsagen er byggeriet af Femern-forbindelsen
  • Ny postlov har åbnet for brevlevering alle årets dage

    Ny postlov har åbnet for brevlevering alle årets dage

    transport ›For et år siden skabte en ny lov fri konkurrence på brevmarkedet, og danskerne har omfavnet muligheden for levering alle årets dage. Ifølge ekspert drives brevtrenden af unge som en reaktion på digital overmætning
  • DANX Carousel køber tyske LPR Group

    DANX Carousel køber tyske LPR Group

    transport ›København-baserede DANX Carousel styrker sin position som førende, europæisk leverandør af tidskritiske logistikløsninger med opkøbet af den tyskbaserede specialist i natlogistik, reparation og field services
  • TA-Logistics køber stor svensk transportvirksomhed

    TA-Logistics køber stor svensk transportvirksomhed

    transport ›Den danske logistikkoncern TA-Logistics A/S, som også ejer bl.a. transportvirksomheden Frode Laursen, overtager svenske GDL AB inklusive datterselskabet C-R Utbildning AB
  • Mulighed for klimaneutral forbindelse mellem Als og Fyn

    Mulighed for klimaneutral forbindelse mellem Als og Fyn

    transport ›For en samfundsøkonomisk merpris på cirka 1,3 milliarder kroner for minimumsløsningen og cirka 2,9 milliarder kroner for maksimumsløsningen er det muligt at anlægge en fast forbindelse mellem Als og Fyn uden at påvirke klimaet negativt, ligesom helt nye naturområder kan skabes, viser analyse
  • Mere el til lastbilerne

    Mere el til lastbilerne

    transport ›Norlys og Interroll, der producerer transportmateriel, åbner i begyndelsen af januar den første offentlige ladestander til ellastbiler i Storkøbenhavn
  • Julen har bragt rekord for Bring

    Julen har bragt rekord for Bring

    transport ›Bring kan se tilbage på en rekordstor julehandel, hvor de har leveret flere pakker til danskerne end nogensinde før
  • Emirates SkyCargo indsætter fragtfly til og fra København

    Emirates SkyCargo indsætter fragtfly til og fra København

    transport ›For at imødekomme den stigende efterspørgsel på luftfragt til og fra Danmark har Emirates SkyCargos fragtdivision nu valgt at indsætte et dedikeret ugentligt fragtfly fra Københavns Lufthavn. Den nye rute udvider netværket af destinationer, der betjenes af Emirates’ fragtfly, til 38