Dagrofa med en ny offensiv strategiKoncernchef i Dagrofa,Tomas Pietrangeli.

Dagrofa med en ny offensiv strategi

Øget fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en del af fødevarekoncernen Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år - bl.a. i opgraderinger af logistikløsninger med mere automation

Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi ”Gro’27 – vækst på vores måde” med målet om at styrke sin position inden for detail, foodservice og logistik.

Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst gennem en række målrettede investeringer og optimeringer.

Større investeringer skal hæve barren
I strategien ligger, at Dagrofa vil opfattes af danskerne som de bedste på økologi, det lokale og på danske kvalitetsvarer.

Det er samtidig intentionerne at Meny skal være Danmarks stærkeste dagligvarebrand, mens Dagrofa i sin foodserviceforretning vil vinde +2.000 nye kunder blandt de professionelle køkkener.

Planen indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.

Investeringen er +30 % højere end i den forrige strategiperiode, og den inkluderer både etablering af nye butikker, modernisering af eksisterende butikker og en massiv opgradering af organisationens logistik-setup fx igennem automatisering.

Træffe de modigste beslutninger i fødevarebranchen
- Vi har skabt en solid grobund for vækst og et stærkt fundament gennem de tidligere strategier ”Stærkere Sammen” og ”Fremgang Sammen”.

- Nu er det tid til at gro sammen som virksomhed, som hold og som individer. Vi tror på vækst gennem lokal handlekraft, modige beslutninger og fællesskab, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa, om den nye strategi og fortsætter:

- For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Derfor skruer vi op i forhold til forrige strategiperiode.

- Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice.

- Vi vil vinde vigtige kategoripositioner i detail. Det vil sige, at vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer.

- Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne. Det skal blandt andet bidrage til, at Meny fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder.

- Vi skal være endnu mere modige og gå imod strømmen og turde træffe selvstændige, hurtige beslutninger.

- Både i butikken og online vil vi gøre hverdagen nemmere for kunderne, men så sandelig også gøre hverdagen nemmere og indtjeningen højere for vores købmænd.

- Vi vil ganske enkelt styrke Danmarks eneste fællesskab for selvstændige købmænd, fortsætter Tomas Pietrangeli.

Også foodservice-segmentet skal udbygges. Dagrofa vil opjustere sine aktiviteter og har en målsætning om, at +2.000 nye professionelle kunder skal hentes ind ved hjælp af en øget salgsindsats med flere sælgere i foodservice.

Aarstiderne er en vigtig løftestang
Dagrofas opkøb af Aarstiderne er et vigtigt element i Gro ’27.

Aarstiderne skal være løftestang for både detail og foodservice og for koncernens ambitioner om at være de i bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt.

I mere end 25 år har Aarstiderne været frontløbere på økologi og kvalitet, og derfor er de en vigtig del af den nye vækststrategi ”Gro’27”.

Opkøbet af Aarstiderne er fortsat betinget af godkendelse i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

”Gro’27 – vækst på vores måde” træder i kraft 2025 og løber til udgangen af 2027. 

-hawin

 

 

 
 
 
6/12 2024
  • Fusioner svækker konkurrencen

    Fusioner svækker konkurrencen

    logistikloesninger ›Flere fusioner mellem danske virksomheder kan svække konkurrencen og presse de mindre spillere ud, advarer SMVdanmark efter ny vismandsrapport. Ifølge Jakob Brandt sker alt for mange erhvervsægteskaber af nød snarere end lyst – presset frem af et voksende bjerg af bureaukrati
  • Stor, kommunal interesse for at huse nye industriparker

    Stor, kommunal interesse for at huse nye industriparker

    logistikloesninger ›Ialt 29 kommuner har ansøgt om at lægge grund til en statslig udpeget industripark. Nu har Erhvervsministeriet åbnet den såkaldte one-stop-shop, som skal sikre, at sagsbehandlingen kan foregå i et højere tempo end sædvanligt
  • Dagrofa investerer trecifret millionbeløb i logistik

    Dagrofa investerer trecifret millionbeløb i logistik

    logistikloesninger ›De kommende tre år investerer fødevarekoncernen betydeligt i automatisering og effektivisering på sin lagerterminal i Ringsted. Det skal øge konkurrencedygtigheden og fremtidssikre logistikken som et vigtigt led i vækstambitionerne
  • Sporingsløsning skaber overblik over luft- og søtransport

    Sporingsløsning skaber overblik over luft- og søtransport

    logistikloesninger ›Speditøren American Lamprecht tilbyder nu sine kunder opdateringer i realtid om deres luft- og søtransporter. Oplysningerne hentes via Descartes' avancerede sporingsløsning, der er integreret med virksomhedens transportfakturerings- og regnskabssystem
  •   AI og kritisk infrastruktur i fokus på Technomania

    AI og kritisk infrastruktur i fokus på Technomania

    logistikloesninger ›Digitalisering, kunstig intelligens og kritisk infrastruktur er de tre nøgleområder i fokus, når IDA inviterer indenfor til Danmarks største teknologievent Technomania på HI Tech & Industry Scandinavia 2025 i MCH Messecenter Herning
  •  Grossist investerer i fremtidens kundebehov

    Grossist investerer i fremtidens kundebehov

    logistikloesninger ›Største enkeltstående investering på logistikområdet - nyt ultramoderne lager skal styrke Lemvigh-Müllers markedsposition og forberede virksomheden til fremtiden
  • 250 mio. breve og forsendelser tager ikke fejl - postkassen lever

    250 mio. breve og forsendelser tager ikke fejl - postkassen lever

    logistikloesninger ›Sidste år omdeltes omkring 250 mio. personlige breve, aviser, pakker og magasiner til danskerne. Selvom omdelingen er under forandring i disse år, tyder alt på, at de fysiske breve fortsætter med at være en del af hverdag herhjemme – og derfor er der også brug for postkasser i fremtiden
  • Danske og canadiske robotklynger har indgået samarbejdsaftale

    Danske og canadiske robotklynger har indgået samarbejdsaftale

    logistikloesninger ›Canadian Robotics Council (CRC) og Odense Robotics, som er de respektive nationale robotklynger fra de to lande, har underskrevet en hensigtserklæring, der skal uddybe samarbejdet om innovation og anvendelse af robotteknologi. Aftalen blev underskrevet på Hannover Messe tidligere på måneden