Körber udvider med nye kontorfaciliteterMedarbejderstaben hos Körber Supply Chain DK er vokset eksponentielt de seneste år. Derfor udvider virksomheden med nye kontorlokaler i Svenstrup J.

Körber udvider med nye kontorfaciliteter

Væksten fortsætter, og medarbejderstaben udvides løbende hos Körber Supply Chain, der er vokset ud af rammerne i Arden. Derfor flytter virksomheden nu to afdelinger til Svenstrup nær Aalborg

Medarbejderstaben hos Körber Supply Chain i Arden, der er specialist i automatiserede logistiksystemer, er vokset eksponentielt de seneste år og tæller nu 221 ansatte.

Væksten betyder, at pladsen i Arden ikke længere rækker, og derfor udvider virksomheden nu med lejede kontorfaciliteter i Svenstrup J., syd for Aalborg. Her bliver der plads til 35-40 medarbejdere fra Körbers service- og økonomiafdelinger.

- Vi ansætter rigtig mange ingeniører og programmører i disse år, og de har et stort behov for at være i tæt samarbejde med vores travle projektafdeling og produktion i Arden. Når vi vælger at flytte service- og økonomifunktionerne, hænger det sammen med, at de ikke er afhængige af faciliteterne i Arden på samme måde som de øvrige afdelinger, fortæller Hans-Henrik Jensen, CEO hos Körber Supply Chain DK.

En mere fleksibel arbejdsplads
Med kontoret i Svenstrup rykker Körber tættere på Aalborg-området og styrker dermed sit rekrutteringsgrundlag.

Samtidig understøtter det nye kontor et mål om at skabe en mere fleksibel arbejdsplads, idet Körber her etablerer et antal flex-pladser, som alle medarbejdere kan benytte sig af efter behov.

Ifølge Hans-Henrik Jensen har corona-krisen været en øjenåbner som for så mange andre selskaber, og både ledelse og medarbejderne har oplevet værdien af mere fleksibilitet i hverdagen.

Hans-Henrik Jensen, CEO hos Körber Supply Chain DK, forventer yderligere vækst – både ift. ordrer og medarbejderstaben.

Nye, digitale værktøjer er implementeret og gør, at man ikke længere behøver at møde ind til det samme skrivebord hver dag for at udføre sit arbejde.

- Vi har længe haft gode erfaringer med hjemmearbejde. Men under corona blev det helt tydeligt, at det at arbejde hjemmefra i mange tilfælde er en gevinst for både medarbejder og virksomhed.

- Derfor har vi implementeret muligheden for hjemmearbejde som en fast ordning, hvor flere ansatte har 2-3 ugentlige hjemmearbejdsdage, fortæller Hans-Henrik Jensen.

Tidligere på året kunne Körber-direktøren melde ud, at han i 2022 får brug for at ansætte over 50 nye funktionærer til stillinger, der spænder fra softwareingeniører til indkøbere.

Trods den generelle mangel på arbejdskraft i samfundet har virksomheden allerede ansat 21 nye medarbejdere siden årsskiftet.

- At nuværende og kommende medarbejdere har mulighed for at strukturere deres egen uge, giver dem en større frihed og fleksibilitet. På denne måde gør vi det endnu mere attraktivt at arbejde hos Körber, siger Hans-Henrik Jensen.

Væksten fortsætter
Trods inflation forventer det danske Körber-selskab, at de seneste års vækst vil fortsætte. En firedobling af ordreindtaget inden for løsninger til e-commerce i 2021 og et voksende marked for logistiksystemer, især i USA, skaber et solidt grundlag.

- Logistikløsninger bliver mere og mere efterspurgt. Corona-pandemiens nedlukninger og hjemsendelser påvirkede lagre og distributionscentre over hele verden. Det betød forsinkede leverancer overalt og satte for alvor skub i interessen for vores automatiserede løsninger. Det kommer også til udtryk i et stabilt stigende flow af ordrer fra USA, siger Hans-Henrik Jensen.

Han pointerer i den sammenhæng, at Körber nok mærker den stigende inflation og særligt de stigende fragtomkostninger, men det ændrer ikke ved, at mange kunder har kapitalen og prioriterer de automatiserede løsninger som en investering for fremtiden.

- Mange af vores kunder ser det som en nødvendig investering for at stå stærkere, når verden forhåbentlig snart vender tilbage til mere stabile forhold, siger Hans-Henrik Jensen.

Udover de nye kontorfaciliteter i Svenstrup har det danske Körber-selskab i januar i år åbnet et kontor i Leicester i England, der tæller fire ansatte på nuværende tidspunkt.

Med de nye faciliteter skaber virksomheden grundlaget for fortsat vækst og flere medarbejdere.

-hawin

10/6 2022
  • Omstil logistikken til cykelfart, eller bliv overhalet

    Omstil logistikken til cykelfart, eller bliv overhalet

    logistikloesninger ›Fleksibel og hurtig levering, har været et hovedtema i logistikindustrien i mange år. Nu bringer interroll alternative lagerløsninger i spil, der kan bidrage til hurtigere levering til forbrugere. Det fortæller managing director hos Interrolls danske afdeling i dette indlæg
  • Ny mobil cobot løfter længere, tungere og mere præcist

    Ny mobil cobot løfter længere, tungere og mere præcist

    logistikloesninger ›MiR introducerer MC600 som åbner for automatisering af flere opgaver som palletering, håndtering af varer og betjening af industrielle maskiner. Cobotten kombinerer kombinerer mobiliteten fra den autonome MiR600 med præcisionen og styrken fra Universal Robots robotarme
  • UPS Healthcare styrker sundhedslogistikken i Danmark og Europa

    UPS Healthcare styrker sundhedslogistikken i Danmark og Europa

    logistikloesninger ›UPS Healthcare udvider sine løsninger til højværdiforsendelser på det danske og europæiske marked. Med introduktionen af UPS Pickup Point og UPS Premier Platinum får sundhedsvirksomheder i Danmark, og i flere andre lande i Europa, adgang til avancerede logistikservices, som sikrer forbedret kontrol og effektivitet i laboratorie- og medicinske forsendelser
  • Årets Ejerleder 2024 i Midt- og Vestjylland

    Årets Ejerleder 2024 i Midt- og Vestjylland

    logistikloesninger ›Jan Bisgaard Sørensen fra BILA Group er kåret som Årets Ejerleder 2024 i Midt- og Vestjylland. Med en baggrund som ingeniør og overtagelsen af majoriteten af virksomheden i 2002 har han stået i spidsen for en markant vækstperiode, der har gjort BILA Group til en førende aktør inden for automatiseringsløsninger
  • Init har ansat Jan Kaihøj som Chief Commercial Officer

    Init har ansat Jan Kaihøj som Chief Commercial Officer

    logistikloesninger ›Jan Kaihøj er tiltrådt den nyoprettede stilling den 1. november. Han kommer fra en stilling som Vice President, Industry hos Schneider Electric, hvor han var ansvarlig for Industry Business Division, først i Danmark og senest for hele Norden og Baltikum
  • AI Accelerator skal bane vejen for nye AI-innovationer for robotter

    AI Accelerator skal bane vejen for nye AI-innovationer for robotter

    logistikloesninger ›Universal Robots (UR), den danske producent af kollaborative robotter præsenterer nu et nyt brugervenligt hardware- og software-toolkit, der vil fremme udviklingen af AI-drevne cobot-applikationer
  • Zetes investerer i Robotize

    Zetes investerer i Robotize

    logistikloesninger ›Leverandøren af løsninger til forsyningskædens processer, Zetes har investeret i Robotize, en dansk robotvirksomhed, der er kendt for sine autonome mobile robotter
  • Transport- og logistikbranchen er den største aftager af robotter

    Transport- og logistikbranchen er den største aftager af robotter

    logistikloesninger ›Mere end hver anden professionelle servicerobot, der blev solgt i 2023, blev bygget til anvendelsesklassen transport og logistik. Salget steg med 35 %, og der blev solgt næsten 113.000 enheder i 2023, viser rapport fra International Federation of Robotics (IFR)