LogiMAT fokuserer på Industri 4.0 og Internet of Things
En af verdens største logistikmesser fylder 15 år med rekorddeltagelse
Omkring 1300 udstillere er klar, når Messe Stuttgart kongrescenter den 14. marts åbner portene til tre dages logistikmesse.
Årets tema er ’Shaping Change’ med undertitlen ’Digital, Connected, Innovativ’ og zoomer dermed ind på de udviklingsmuligheder og –forudsætninger, der aktuelt ligger i eksempelvis Industri 4.0, som betyder bevægelsen mod integreringen mellem den digitale og den fysiske verden, og begrebet Internet of Things, som beskriver de milliarder af enheder, som i dag er tilsluttet internettet.
Allerede i efteråret var de ni haller i Stuttgart booket op, næsten en fjerdel af dem af virksomheder fra Asisen og USA, og arrangørerne forventer, at rekorden på over 43.000 gæster bliver slået i år.
De vil i de tre messedage kunne opleve de traditionelle udstillergrupper transport og lagerbranchen. Fokus for sidstnævne er på komplette lager- og plukkesystemer med nye begreber som eksempelvis 3D Matrix løsning fra SSI Schäfer.
Voestalpine Krems Finaltechnik præsenterer cubiqo, verdens første, patenterede modulsystem til hjul og dæk opbevaring med minimale byggeomkostninger.
Quick Move GmbH præsenterer sin patenterede teknologi, der gør det muligt for første gang at designe enhver transportrute i tre-dimensionelle rum uden afhængighed af nogen andre transportsystemer.
Kardex Remstar og Kardex Mlog vil præsentere deres intelligente, indbyrdes forbundne intralogistiske løsninger med integrerede applikationer, der dækker spektret fra varemodtagelsen og indlagring til plukning af varer. Og Blume er klar med sit BLUsorter lineære sorteringsanlæg, der integrerer med førerløse transportsystemer, DTS.
Alle de førende gaffeltruckproducenter er naturligvis også med på LogiMAT2017, hvor bl.a Toyota, Still, Jungheinrich, Hyster og Combilift præsenterer nyheder.
Rådgivning på Trade World
Særudstillingen Trade World er igen i år en integreret del af LogiMAT 2017, og her vil der for første gang være mulighed for at få rådgivning om rekrutteringen af kvalificerede specialister og ledere til logistikbranchen.
Og under temaet: ’Lynhurtigt og yderst dynamisk’ vil en række udstillere præsentere løsninger på internethandel og omnichannel for både nye og etablerede virksomheder, som ønsker at indtage de digitale markeder.
Endnu en nyskabelse på messen er en stand for 10 nystartede innovationsvirksomheder, som er sponsoreret af det tyske Økonomi- og Energiministerium og i fællesskab giver deres bud på løsninger inden for internlogistik.
Og så er der alt det øvrige på de i over 50.000 kvadratmeter. Som direktøren for det hele, Peter Kazander, selv udtrykker det:- Det er mindst fem gode grunde til, at et besøg på LogiMat er et veritabelt Must Do for nogen i logistikbranchen. Der er ingen bedre måde, hvis du ønsker at vide noget om de skelsættende tendenser, udfordringer og løsninger for effektive logistik og vælge de rigtige investeringer.- lipe