
Nemlig lancerer ny strategi
Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
Efter en periode med stramt omkostningsfokus har nemlig nu lagt fundamentet til vækst.
Transformér er navnet på onlinesupermarkedets nye treårige strategi. Og med den i hånden sigter virksomheden mod en vækst på 45% i strategiperioden og en permanent positiv bundlinje.
Ambitionen er at gøre virksomheden i stand til at investere markant i lavere priser.
- Vi har fået endnu bedre styr på driften og nemlig står et stærkere sted end nogensinde. Nu handler det om at sætte fart på væksten og for alvor flytte kunder over til at handle dagligvarer online.
- Her skal blandt andet en betydelig investering i lavere varepriser og leveringsgebyrer gøre nemlig interessant for mange flere danskere, siger ceo Stefan Plenge.
Nemlig skriver i en omtale af sin nye indsats, at strategien er baseret på omfattende kunde- og forbrugeranalyser, der kortlagde danskernes behov i forbindelse med inspiration, indkøb, levering og tilberedning af mad.
Her hedder det videre, at det handler om at levere en indkøbsoplevelse, der er nem, relevant og til at betale – og samtidig tage ansvar for kvalitet og service i alle led.
En central del af strategien bliver derfor at gøre det lettere for kunderne at få styr på aftensmåltidet, der er en af de helt store udfordringer i hverdagen.
- Langt de fleste danskere stiller hver eneste dag sig selv det samme spørgsmål: Hvad skal vi have at spise i aften? Det spørgsmål skal vi gøre det meget lettere at svare på, og derfor kommer vi til at investere ind i at skabe et endnu mere inspirerende og prisfokuseret måltidsunivers.
- Hver uge kan man f.eks. finde opskrifter, der tager udgangspunkt i ugens tilbud, siger Stefan Plenge.
Online dagligvareaktøren i Danmark, ser også muligheder i at gentænke, hvordan dagligvarer handles.
Nye investeringer i automatisering, digital personalisering og logistik skal gøre forretningen i stand til at være blandt de billigste i markedet og styrke relationen til kunderne:
- Med en endnu mere personlig indkøbsoplevelse vil kunderne hver især kunne handle efter præcis deres ønsker. Når vi lykkes med det samtidig med endnu mere attraktive priser, er vi sikre på, at langt flere danskere vil ønske dagligvarer og måltider leveret til hoveddøren, forklarer Stefan Plenge.
-hawin
Fakta om strategien
- Strategiperioden løber til og med juli 2028
- Målet er at vækste omsætningen med 45% i perioden og opnå en permanent positiv bundlinje
- Strategien bygger på omfattende kundeanalyser og vil resultere i markante investeringer i lavere priser, en ny og mere personaliseret kundeoplevelse og endnu mere ansvarlighed
- Væksten skal drives af både nye kunder og øget loyalitet blandt eksisterende kunder