Når der går sport i logistikken

Når der går sport i logistikken

Sport Event Denmark vil styrke den danske sporteventindustri og et af midlerne handler om effektiv, smidig og sikker eventlogistik. Derfor har eventrådgiveren og -planlæggeren indgået et partnerskab med logistikvirksomheden DB Schenker

Store events og sportsbegivenheder kræver god planlægning og dermed både et godt samarbejde mellem flere forskellige involverede parter og en effektiv eksekvering af planerne.

Om det er cykelsportens Tour de France-karavane eller Post Danmark Rundt der drager fra et nyt start- og målområde fra dag til dag, er store sejlsportbegivenheder med ”indbygget byfest”, motionsløb eller racerløb for veteranbiler, ja, så er begivenhederne forbundet med et stort forarbejde og også en stram styring af de mange processer.

Materialer, udstyr og installationer skal monteres hurtigt og effektivt og under sikre forhold og også tages tages ned og sendes videre efterfølgende.

Uden det skaber flaskehalse i den interne transport og uden der opstår trafikkaos i nærmiljøet.    

Et globalt centrum for sportevents
Succes med sportevents afhænger derfor også i høj grad af professionel logistik. For at kunne levere mindeværdige oplevelser skal arrangørerne have tillid til, at logistikken bliver håndteret problemfrit og pålideligt.

Med dette mål for øje har DB Schenker og Sport Event Denmark indgået et partnerskab for at forbedre kvaliteten af sportevents i hele Danmark og sætte nye standarder for logistik til sportevents.

Med deres erfaring og dokumenterede resultater ønsker DB Schenker og Sport Event Denmark at bidrage til at styrke både den danske sporteventindustri og Danmarks position som et globalt centrum for sportevents. Samarbejdet fokuserer på at støtte med omkostningseffektive og risikofrie logistikløsninger, der er skræddersyet til arrangørens behov.

Ved at kombinere DB Schenkers globale erfaring fra en bred vifte af både små lokale begivenheder og store internationale arrangementer med Sport Event Denmarks succes med at støtte flere end 400 internationale sportevents gennem de seneste 15 år, er partnerskabet fokuseret på at udvikle innovative modeller og løsninger, der er effektive og pålidelige og samtidig bestbræber sig på at reducere miljøpåvirkningen.

Stærke aktører på området
Som Officiel Logistikpartner for Sport Event Denmark vil DB Schenker levere stor ekspertise og sikre professionelle logistikløsninger, der dækker alle behov.

Janne Matikka, Head of Fairs and Exhibition, DB Schenker Cluster Nordics, udtaler:

- Vi er begejstrede for at kunne annoncere partnerskabet mellem to stærke aktører inden for området. Ved at kombinere begge parters erfaring og ekspertise løfter vi kvaliteten af events i Danmark og skaber uforglemmelige øjeblikke sammen. Vi stræber efter løbende forbedring og ser frem til at se, hvad fremtiden bringer.

Lars Lundov, CEO for Sport Event Denmark, tilføjer:

- Kravene til afvikling af store, internationale sportevents stiger hele tiden. Vi oplever især, at der er både krav og forventninger til at logistikken spiller. 

- Vi ser derfor frem til at kunne tilbyde eventarrangører et stærkt partnerskab med DB Schenker.

Processer bliver mere komplekse
Ud over at levere professionelle logistikløsninger fokuserer samarbejdet på at styrke den danske eventsektor gennem uddannelse og videndeling.

DB Schenker vil tilbyde ekspertrådgivning om projektledelse og bestræbe sig på at integrere løsninger med så lav miljøpåvirkning som muligt, hvor det kan lade sig gøre, for at understøtte ansvarlige og effektive logistikmetoder.

Initiativet har til formål at forbedre kompetencerne og effektiviteten hos eventteams, så de er godt rustet til at håndtere logistiske udfordringer.

- Events bliver større og større. Og der bliver flere og flere af dem. Dermed bliver planlægning og processerne med klargøring og nedtagning også stadig mere komplekse.

- Her er det vigtigt at logistikdelen bliver varetaget af eksperter. Vores partnerskabsaftale med DB Schenker betyder at vi kan tilbyde at en sådan kapacitet er til rådighed, i de faser, hvor der er behov for det, siger Lars Lundov.

-hawin

21/1 2025
  • Ny direktør for Coops Supply Chain, Logistik & Teknologi

    Ny direktør for Coops Supply Chain, Logistik & Teknologi

    logistikloesninger ›Martin Seier, 48 år kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg. Her har han været direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe, tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark
  •  Årets Robotbrag i maj har åbnet for tilmeldinger

    Årets Robotbrag i maj har åbnet for tilmeldinger

    logistikloesninger ›Hvordan kan danske virksomheder fremtidssikre sig ved hjælp af robotberedskab og kunstig Intelligens? Det er temaet ved ROBOTBRAG 2025, som Teknologisk Institut og Dansk Robot Netværk (DIRA) arrangerer i Odense den 8. og 9. maj
  • Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    logistikloesninger ›SPONSORERET INDHOLD: Logistik og lagerstyring bliver stadig mere kompleks, og behovet for effektive, fremtidssikrede løsninger er større end nogensinde. Hos STL tilbyder vi avancerede semi- og fuldautomatiske lagerløsninger, der hjælper virksomheder med at optimere lagerdriften, reducere omkostninger og forbedre effektiviteten
  • Nyt center skal modne Danmark til usikker fremtid

    Nyt center skal modne Danmark til usikker fremtid

    logistikloesninger ›Oprettelsen af Resilienscenter Danmark skal styrke udviklingen af viden og løsninger, der kan hjælpe virksomheder og organisationer med at leve op til nye krav om øget robusthed. Centret samler de syv danske GTS-institutters indsats for at fremme vækst og eksport af resiliensteknologi
  • Ahlsell henter ny logistikdirektør i egne rækker

    Ahlsell henter ny logistikdirektør i egne rækker

    logistikloesninger ›Ahlsell Danmark har udnævnt sin distributionschef gennem 15 år, Morten Laumann, som ny logistikdirektør. Samtidig har virksomheden samlet al drift i én operationel enhed under divisionsdirektør Henrik Krabbe, som med en kommerciel tilgang til logistik vil tage kundeoplevelsen til næste niveau
  • Truckleverandørerne indtager LogiMAT

    Truckleverandørerne indtager LogiMAT

    logistikloesninger ›De nyeste tendenser inden for truck og materiel til varehåndering på lageret lægger vejen forbi LogiMAT 2025 i Stuttgart. Fleksible og skalerbare løsninger, som optimerer varehåndteringen og giver operatørerne komfortable og ergonomiske arbejdsforhold, er blandt de mange løsninger, som samtidig afspejler, at der er stor efterspørgsel på automation og emissionsfrit materiel
  • Intralogistikkens internationale branchetræf er lige på trapperne

    Intralogistikkens internationale branchetræf er lige på trapperne

    logistikloesninger ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Jungheinrich styrker ledelsesteamet

    Jungheinrich styrker ledelsesteamet

    logistikloesninger ›Camilla Walentin Olsson, som er ny Enablement Director i logistikvirksomheden indtræder i teamet for Danmark og Sverige. Fremover er hun ansvarlig for leje af trucks, salg af brugte trucks og værkstederne i begge lande