Servicetjek til tiden
Ny app fra TUR Forlag effektiviserer og forenkler virksomhedernes tunge, administrative arbejde og påvirker bundlinjen positivt
Hvad end der er tale om lager-, service-, produktions- eller byggebranchen, skal der dagligt
foretages servicetjek i virksomheder. Disse tjek fylder ikke kun i den daglige drift, men skaber også komplekse arbejdsgange for både ledere og medarbejdere.
Den nye app ’QR-check’ er udviklet med henblik på at understøtte og dokumentere disse tunge og komplekse arbejdsgange i virksomheder. Det kan være arbejdsgange, hvor der dagligt, ugentligt eller månedligt skal laves de samme servicetjek af alt fra maskiner til lastvogne, lager, byggepladser og meget mere.
’QR-check’ systematiserer og samler disse arbejdsopgaver i en app, hvorfor industrien er meget positiv i forhold til dens betydning for branchen:
- Vi ser et stort potentiale i den nye app fra TUR Forlag – og ikke kun til transportbranchen, siger Bent Bejstrup, Chefkonsulent, ATL, DI.
I praksis vil den medarbejder, der har ansvaret for at udstede og modtage tjeklister, fremover kunne lave en tjekliste direkte i appen, printe en QR-kode ud af tjeklisten og hænge den op i nærheden af det, der skal tjekkes. Medarbejderen, der skal foretage tjekket, scanner QR-koden med sin telefon, tjeklisten kommer frem, og medarbejderen kan foretage tjekket.
Når tjekket er foretaget, sendes automatisk en besked til en mailboks defineret af udstederen af tjeklisten. Det er nemt både for udstederen af tjeklisten og for medarbejderen, der skal foretage tjekket.
Skal medarbejderen foretage periodiske tjek, kan appen sættes op til at give medarbejderen en notifikation, når tjekket skal foretages. Let og enkelt.
’QR-check’ er udviklet af TUR Forlag på baggrund af et stigende behov for fleksibilitet i mange branchers administrative arbejdsopgaver, da disse er tidskrævende for både ledere og medarbejdere.
-hawin