Bring lancerer label-fri levering mellem private

Bring lancerer label-fri levering mellem private

Over halvdelen af befolkningen i Danmark handler brugt, og distributionsvirksomheden, som i årevis har levere pakker fra webhandler til private forbrugere, tilbyder nu også levering mellem private. Startskuddet er et nyt samarbejde med Nordens førende markedsplads for brugtvaresalg, Tradera

Brings Labelfree fragtløsning gør det nemt og bekvemt at sælge dine brugte varer på markedspladser, der muliggør direkte handel mellem private. Nu lancerer Tradera en kampagne, hvor sælger gratis kan opslå annoncer og sende de solgte varer på Tradera til en ny ejer.

Sælger behøver ikke engang at printe en pakkelabel, men modtager i stedet en kode, som skrives direkte på pakken, gennem den integrerede fragtløsning med Bring.

Især kvinder køber brugt
Hvert år køber godt halvdelen af danskerne (54 %) brugt, viser en undersøgelse, som Userneeds har lavet for IDA. Og mest populært er det blandt kvinder. 66 procent af kvinderne køber brugt, mod 42 procent af mændene.

- Med vores C2C tjeneste som muliggør handel mellem private, vil vi gøre det nemmere at købe og sælge brugt i hele Danmark, ikke kun i nærområdet hvor du har mulighed for afhentning. At handle mere brugt og mindre nyt er vigtigt, set fra et bæredygtighedsperspektiv, hvor vi alle kan bidrage og gøre en stor forskel, siger Matilda Adelborg, pressechef i Bring.

1000 nye aktioner hver time
Brugtvaresalget er i kraftig vækst. I løbet af det seneste år er udbuddet hos Tradera i Norden steget med 25 procent. Hver dag er der 5 millioner brugte ting til salg på Tradera. Cirka 1.000 nye auktioner bliver lagt ud hver time, og hvert tredje sekund skifter ting hænder.

- For at fremme væksten i bæredygtigt forbrug er vores ambition at tilbyde enkel, hurtig og sikker e-handel på Tradera. Fleksible og enkle fragtløsninger, som den vi nu lancerer med Bring i Danmark, er en vigtig brik i puslespillet i den sammenhæng, siger Henrik Rasmussen, landechef for Tradera i Danmark.

-lipe

28/3 2023
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed