Direkte Break-Bulk og RO/RO services - nu til seks kontinenter

Direkte Break-Bulk og RO/RO services - nu til seks kontinenter

Niels Winther Liner Agencies har tilføjet endnu to kontinenter til deres direkte sejlruter, og tilbyder nu transport af Break-Bulk, RO/RO, projekt gods og High & Heavy units til Australien, New Zealand, Kina og Syd Korea. De nye søfartsdestinationer er tilføjet, som en konsekvens af sidste års ændringer i bilproducenternes supply chain

Pt. er der 12 skibe fast på Asien og Australien servicen.

Grimaldi Lines transporterer ikke kun biler på den nye service, men også Break-Bulk, projekt gods og High & Heavy rolling units - op til 150 tons pr. RO/RO High & Heavy enhed.

-Der er flere store fordele ved at benytte sig af Grimaldi Lines. F.eks. den direkte motorvej til Esbjerg Havn der bevirker at vi, til forskel fra andre rederier, ingen kødannelse oplever. Godset kan på ganske kort tid lastes på en mafi trailer (trailer, der kan lastes med op til 100 tons, red.) og køres ombord, fortæller Henning Fries, Sales Manager, Niels Winther Liner Agencies, og uddyber:

 Henning Fries, Sales Manager, Niels Winther Liner Agencies

-Tidligere er større transporter traditionelt blevet fragtet via de tyske motorveje til de store tyske havne. En proces som ofte har resulteret i forsinkelser, da der kræves særlige tilladelser til at transportere godset på de tyske motorveje

Grimaldi Lines anløb Esbjerg Havn med deres store multi-purpose skibe første gang i marts 1998.

Skibene sejler fortsat mellem Nordeuropa og Middelhavet med biler, container gods, rullende køretøjer og projektgods lastet på mafi trailere.

-De direkte sejlruter betyder, at godset forbliver på samme mafi trailer indtil skibet anløber modtagerhavnen, på et af de 6 kontinenter vi nu servicerer. Transportskader mindskes, når det ikke skal læsses om, og kunden skal kun udfærdige ét sæt fragtpapirer og kun samarbejde med ét rederi. Dét er en fordel for alle, siger Henning Fries.

I 25 år har Grimaldi Lines og Niels Winther tilbudt skræddersyede transportløsninger til deres kunder. Først på sejlruter mellem de fire kontinenter; Europa, Nordamerika, Sydamerika og Afrika, og fremover også til Asien og Australien.

Niels Winther Liner Agencies har kontorer i både Esbjerg og København og 12 ansatte.

-lipe

17/3 2023
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed