Højere slidstyrke - mindre miljøbelastning

Højere slidstyrke - mindre miljøbelastning

Goodyear lancerer KMAX S fordæk og KMAX D trækdæk, GEN-2 i 17,5” og 19,5”, til erhvervskøretøjer på Solutrans 2023. I følge Goodyear forbedrer dækkene brændstofeffektiviteten og bidrager til lavere omkostninger og større rækkevidde på tværs af forskellige anvendelsesområder, også for elektriske køretøjer

Goodyear udvider sit produktsortiment som svar på de stigende markedskrav, som bl.a. omfatter det voksende behov for køretøjer med lavere miljøbelastning og de alternative fremdriftssystemers stigende popularitet.

Endvidere efterspørger mange transportvirksomheder fortsat høj slidstyrke og driftssikkerhed under forskellige vejrforhold.

De er også interesserede i potentielle omkostningsbesparelser og bæredygtighedsfordele så vel som øget rækkevidde til elektriske køretøjer.

Det skriver Goodyear i en pressemeddelelse. 

Her hedder det videre  at de nye Goodyear KMAX GEN-2 S og D i 17,5"- og 19,5"-dæk er ideele til både konventionelle og elektriske køretøjer, fordi de både forenkler dækadministrationen og gør driften nemmere.

I følge dækproducenten er det robuste og pålidelige dæk, som serien er kendt for, kombineret med nogle nye funktioner, som er designet med henblik på flådernes videre udvikling.

Robuste, pålidelige og brændstofeffektive
De nye dimensioner er baseret på den gennemprøvede KMAX-teknologi i kombination med robuste karkassekonstruktioner og et optimeret slidbanedesign. Yderligere fordele er:

Forbedret brændstofeffektivitet (Goodyear KMAX GEN-2 S og D 17,5"- og 19,5"-dæk har et C-mærke i brændstofeffektivitet)
Klar til elektrisk drift
Højt kilometertal under alle kørselsforhold
Funktionel fleksibilitet til en bred vifte af transportformer lige fra langturstransport til bytrafik
Slidstyrke under vanskelige kørselsforhold og i ekstreme klimaer
Vinteregenskaber og trækkraft i hele levetiden og i overensstemmelse med nye og kommende regler

Goodyear KMAX S og D GEN-2 er desuden udstyret med de nyeste dækteknologier til erhvervskøretøjer, bl.a. internetopkoblet RFID, som giver optimal dæksporing.

Klar til elektrisk drift

Goodyear KMAX S og D GEN-2-dæk leveres klar til elektrisk drift, hvilket betyder, at de kan håndtere elkøretøjernes øgede vægt og drejningsmoment.

Overgangen til elektrificerede flåder i både by- og regionaltrafik kræver, at man bevarer de eksisterende dækegenskaber og samtidig integrerer nye elementer, der er specielt designet til elektriske køretøjer:

For at forbedre energieffektiviteten og øge elkøretøjets rækkevidde er det afgørende at reducere dækkenes rullemodstand.
Trækdæk med ekstra stivhed i slidbanen forbedrer drejningsmomentet.
Tykke gummibelægninger på dæksiden beskytter mod slitage ved bykørsel.
En robust karkasse kan klare elkøretøjernes varierende belastning og sikrer god slidstyrke i hele dækkets levetid.

- KMAX S og D GEN-2 cementerer Goodyears position som en fremsynet spiller på markedet. Lanceringen af de nye dimensioner øger vores udbud og giver kunderne en bredere vifte af anvendelsesmuligheder så vel som større driftssikkerhedm, siger Maciej Szyma?ski, Marketing Director Commercial Europe hos Goodyear.

Det er muligt at få en førstehåndsoplevelse af Goodyears innovative løsninger til transportindustrien, på Solutrans, hvor Goodyear udstiller i hal 5, plads A031.

Det nye Goodyear KMAX S og D GEN-2 17,5”-19.5”-sortiment kommer på markedet fra 1. januar 2024.
 
-hawin

 

 
23/11 2023
  • DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    transport ›Den 1. november meddelte rederiet, at det planlagte køb af virksomheden Ekol Logistics' internationale netværk var afblæst, men med en ny aftale, blive handelen alligevel gennemført
  • Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    transport ›Transportminister Thomas Danielsen (V) har besluttet, at man med øjeblikkelig virkning kan bygge grønne energiprojekter tættere på statsvejene
  • IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    transport ›Betonvareproducenten, IBF mener, at transportbranchens skift fra fossile brændstoffer til el trækker ud, fordi der mangler ladestationer til lastbiler. Derfor etablerer producenten en offentlig ladestation til lastbiler i Ejby på Fyn
  • Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    transport ›DB Schenker, iBoxen og Linköpings Universitet har startet en omfattende forundersøgelse for at udvikle et AI-værktøj, der kan forbedre placeringen af leveringsbokse i svenske byer. I projektet indgår flere nøgleaktører
  • 365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    transport ›Instabee er i gang med at installere pakkebokse i Coops discountkædebutikker i alle de største byer i Danmark. Målet er at have de første 30 på plads inden den kommende, travle e-handelsperiode
  • Flere af GLS' pakker leveret på el

    Flere af GLS' pakker leveret på el

    transport ›I samarbejde med Norlys satser GLS på elektrificering af hele flåden og etablering af en omfattende ladeinfrastruktur inden 2035, hvor målet er, at alle nyindkøbte køretøjer skal være nul- eller lavemissionskøretøjer
  • Karsten Lauritzen stopper i DI

    Karsten Lauritzen stopper i DI

    transport ›Den tidligere skatteminister for Venstre meddeler, at han den 1. februar 2025 forlader stillingen som Branchedirektør for DI Transport, for i stedet at tiltræde som adm. direktør i Danske Advokater
  • Scandlines vinder tysk innovationspris

    Scandlines vinder tysk innovationspris

    transport ›Ombygningen af hybridfærgerne på Rødby-Puttgarten overfarten, M/F Deutschland og M/F Schleswig-Holstein til plug-in hybridfærger har sikret rederiet en innovationspris fra det tyske selskab for transportforskning