Nye algoritmer øger antallet af indsamlede paller i Europa med 500.000 om åretHer er det fra venstre mod højre: Sonie Guerro, Chep European Call Center, Christian Carrasco og Alfonso Martín.

Nye algoritmer øger antallet af indsamlede paller i Europa med 500.000 om året

Chep implementerer systemet Predict, som er en algoritme til styring af kunderelationer, hvilket optimerer palleindsamlingsprocesserne og den digitale kapacitet i hele organisationen

Alfonso Martín, direktør for Asset Productivity Solutions i Chep Europe, siger:

- For et år siden lancerede vi "Predict"-projektet med hensigten at tage en datadrevet tilgang til indsamling af paller. Ved at bruge maskinlæringsteknologi kombineret med data, som vi modtager fra producenter, fragtmænd og detailkunder, har vi udviklet en række algoritmer, som opretter ugentlige opgaver til vores callcentermedarbejdere.

- Værktøjet håndterer indsamling på tværs af mere end 100.000 lokationer og har i det seneste år hjulpet os med at øge indsamlingen af paller med 500.000 enheder, hvilket reducerer omkostningerne og styrker bæredygtigheden.

Cheps ambition om at genopfinde pooling indebærer udbygning af en allerede førende global poolingløsning, samtidig med at der opbygges nye forretningsmuligheder og identificeres nye muligheder for at skabe værdi for kunderne. 

Det underbygges af en digital omstilling, som har til hensigt at udnytte data og digital indsigt. Ved at kombinere dette med de centrale forretningsprincipper om genbrug, modstandsdygtighed og regenerering satser Chep på at blive en drivkraft inden for fremtidens forsyningskæder.

Christian Carrasco, direktør for Asset Productivity Process Transformation på globalt plan, forklarer:

- Vi er i gang med en omfattende proceskortlægning af alle de aktiviteter, der varetages af callcentret, hvilket vil gøre det muligt for os at identificere områder med forbedringspotentiale, som vil danne grundlag for transformationen.

Han fortsætter:

- Transformationen af callcentret bygger på tre søjler. Den første er en forbedret kundeoplevelse. Alle vores kunder, uanset om de er interne eller eksterne, forventer den samme service.

- Den anden er global digitalisering, som skal afstemmes med virksomhedens øvrige transformationsprogrammer. Og den tredje er effektivitetsgevinster ved at strømline processer og reducere den tid, der bruges på at løse problemer.

I øjeblikket håndterer callcentret både den indgående og udgående kontakt til kundeservice vedrørende indsamling af aktiver.  Flere end 100 dedikerede agenter arbejder på 25 sprog og dækker 28 lande i Europa.

Desuden tilbyder hjemmesiden collect.Chep.com en nem og hurtig metode til at anmode om afhentning af paller online.

-hawin

22/5 2023
  • Papirwrap som transportemballage

    Papirwrap som transportemballage

    transport ›Møbelproducenten Ekornes har skiftet plastik ud med Mondis papirbaserede CompressWrap til både primær- og transportemballagering af madrasser. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Skræddersyet til terrænkørsel

    Skræddersyet til terrænkørsel

    transport ›Volvos brede udvalg af mellemtunge lastbiler opgraderes nu med en mere robust Volvo FL 4x4 til de krævende opgaver
  • Sporfornyelse på sjællandsk hovedstrækning

    Sporfornyelse på sjællandsk hovedstrækning

    transport ›Arbejdet med at sporforny jernbanen mellem Roskilde og Ringsted begynder igen i september, og projektet på strækningen forventes helt afsluttet til januar.
  • UPM lancerer aftagelige etiketter til logistikbranchen

    UPM lancerer aftagelige etiketter til logistikbranchen

    transport ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 præsenteret en ny etiketløsning til den voksende logistiksektor med genanvendelige emballager
  • Dobbelttrailere får plads på motorveje

    Dobbelttrailere får plads på motorveje

    transport ›22 danske til- og frakørsler bliver nu ombygget, så det bliver muligt for lastbiler at køre med to sættevogne. Trods størrelsen og tyngden giver de nemlig betydelige, klimasmæssige gevinster
  • Dansk Distribution bygger ny terminal i Taulov

    Dansk Distribution bygger ny terminal i Taulov

    transport ›- Et markant skridt ind i fremtidens logistik, kalder virksomheden opførelsen af en ny cross-docking-teminal. Den er første etape af et større byggeri, der skal sikre håndteringen og høj performance af de fortsat stigende godsmængder
  • Specialfartøj forsinker Fehmernforbindelsen

    Specialfartøj forsinker Fehmernforbindelsen

    transport ›Klargøringen af et specialbygget fartøj, der skal sænke og samle tunnelelementerne på havbunden, er nu så forsinket, at Fehmern Bælt-forbindelsen nok alligevel ikke kan åbne i 2029
  • Klimaaftrykket kortlagt

    Klimaaftrykket kortlagt

    transport ›Nu kan man se klimaaftrykket på de varer, man lægger i kurven, når man handler online hos Brødrene Dahl. Det gælder også for udledningen under transporten