Nye algoritmer øger antallet af indsamlede paller i Europa med 500.000 om åretHer er det fra venstre mod højre: Sonie Guerro, Chep European Call Center, Christian Carrasco og Alfonso Martín.

Nye algoritmer øger antallet af indsamlede paller i Europa med 500.000 om året

Chep implementerer systemet Predict, som er en algoritme til styring af kunderelationer, hvilket optimerer palleindsamlingsprocesserne og den digitale kapacitet i hele organisationen

Alfonso Martín, direktør for Asset Productivity Solutions i Chep Europe, siger:

- For et år siden lancerede vi "Predict"-projektet med hensigten at tage en datadrevet tilgang til indsamling af paller. Ved at bruge maskinlæringsteknologi kombineret med data, som vi modtager fra producenter, fragtmænd og detailkunder, har vi udviklet en række algoritmer, som opretter ugentlige opgaver til vores callcentermedarbejdere.

- Værktøjet håndterer indsamling på tværs af mere end 100.000 lokationer og har i det seneste år hjulpet os med at øge indsamlingen af paller med 500.000 enheder, hvilket reducerer omkostningerne og styrker bæredygtigheden.

Cheps ambition om at genopfinde pooling indebærer udbygning af en allerede førende global poolingløsning, samtidig med at der opbygges nye forretningsmuligheder og identificeres nye muligheder for at skabe værdi for kunderne. 

Det underbygges af en digital omstilling, som har til hensigt at udnytte data og digital indsigt. Ved at kombinere dette med de centrale forretningsprincipper om genbrug, modstandsdygtighed og regenerering satser Chep på at blive en drivkraft inden for fremtidens forsyningskæder.

Christian Carrasco, direktør for Asset Productivity Process Transformation på globalt plan, forklarer:

- Vi er i gang med en omfattende proceskortlægning af alle de aktiviteter, der varetages af callcentret, hvilket vil gøre det muligt for os at identificere områder med forbedringspotentiale, som vil danne grundlag for transformationen.

Han fortsætter:

- Transformationen af callcentret bygger på tre søjler. Den første er en forbedret kundeoplevelse. Alle vores kunder, uanset om de er interne eller eksterne, forventer den samme service.

- Den anden er global digitalisering, som skal afstemmes med virksomhedens øvrige transformationsprogrammer. Og den tredje er effektivitetsgevinster ved at strømline processer og reducere den tid, der bruges på at løse problemer.

I øjeblikket håndterer callcentret både den indgående og udgående kontakt til kundeservice vedrørende indsamling af aktiver.  Flere end 100 dedikerede agenter arbejder på 25 sprog og dækker 28 lande i Europa.

Desuden tilbyder hjemmesiden collect.Chep.com en nem og hurtig metode til at anmode om afhentning af paller online.

-hawin

22/5 2023
  • Zalando har valgt PostNord TPL

    Zalando har valgt PostNord TPL

    transport ›PostNord TPL skal drive Zalandos nordiske distributionscenter i Brunna. Opgaven er en af de største opgaver i virksomhedens historie og markerer et stort skridt fremad for partnerskabet
  • GLS' nye distributionscenter i Randers er åbnet

    GLS' nye distributionscenter i Randers er åbnet

    transport ›I sidste uge slog pakkedistributøren dørene op til centret, der øger kapacitet markant og medfører bl.a. flere arbejdspladser, mindre motorvejskørsel og flere elbiler
  • Grøn flyrute er helt sort

    Grøn flyrute er helt sort

    transport ›Norwegians kommende indenrigsrute med biobrændsel udleder ifølge rapport mere CO2 end traditionelt flyfuel. Forbrugerrådet TÆNK kalder grøn betegnelse for Greenwashing
  • Den bedste - for femte år i træk

    Den bedste - for femte år i træk

    transport ›DHL Express' omkring 45.000 medarbejdere har endnu engang kårets deres arbejdsplads til Europas bedste
  • Norwegian skal flyve første 'grønne' indenrigsrute

    Norwegian skal flyve første 'grønne' indenrigsrute

    transport ›Selskabet har sammen med sine samarbejdspartnere vundet statens udbud om at flyve med 40% Sustainable Aviation Fuel (SAF) mellem Aalborg og København. Udbuddet er det første af sin slags i EU
  • Nye dækregler i Danmark og Sverige – allerede nu

    Nye dækregler i Danmark og Sverige – allerede nu

    transport ›I Danmark gælder nye dækregler også for lastbiler og busser til denne vinter – og i Sverige er lovgivningen strammet væsentligt, hvilket kan udfordre den tunge sektor
  • AI hjælper med flådestyringen

    AI hjælper med flådestyringen

    transport ›Flåderådgiver fra Webfleet er en ny AI-drevet løsning, der skal gøre det enklere, hurtigere og mere effektivt for flådeteams at få adgang til drifts- og performance-data
  • Styrker sikkerhedsparkering for tung trafik

    Styrker sikkerhedsparkering for tung trafik

    transport ›Sikkerhedsparkeringen til 35 lastbiler er resultatet af et strategisk samarbejde mellem Drivers First, Venturi Fastigheter og Øresundsbron