Pallevirksomheden Chep vinder igen platin for social ansvarlighed

Pallevirksomheden Chep vinder igen platin for social ansvarlighed

Den europæiske afdeling hos logistikgiganten Chep, som er kendt for sine bæredygtige blå paller, har opnået platinvurdering for social ansvarlighed af det uafhængige vurderingsbureau EcoVadis. Det er den højest mulige score, som placerer Chep Europa blandt den ene procent mest bæredygtige virksomheder i verden

Vurderingsbureauet EcoVadis har løftet sløret for den årlige rating af globale leverandørers bæredygtighed. Logistik- og forsyningskædevirksomheden Chep Europa modtager igen EcoVadis’ højeste anerkendelse, platinvurderingen, for deres arbejde med bæredygtighed.

Dermed placerer de sig endnu engang i top én procenten af de mest bæredygtige leverandører på verdensplan.

EcoVadis’ metode er baseret på internationale standarder for virksomheders sociale ansvar, herunder Global Reporting Initiative, United Nations Global Compact og ISO 26000. Metoden dækker over 198 kategorier, og 60.000 virksomheder i 155 lande bliver vurderet.

Chep Europa har modtaget platinvurderingen for deres ansvarlige praksisser inden for områderne miljø, arbejdsmarkedsstrategier, menneskerettigheder, etik og bæredygtigt indkøb.

Som en del af Brambles Group, en global virksomhed specialiseret i forsyningskædeløsninger, opererer Chep efter en ”del og genbrug”-model for levering af paller, kasser og containere.

Brambles blev for nylig også rangeret som den næstmest bæredygtige virksomhed i verden af amerikanske Dow Jones’ magasin Barron’s og inkluderet i Corporate Knights prestigefyldte Global 100-liste for 2021 over verdens mest bæredygtige virksomheder.

Brambles har desuden tilsluttet sig FN’s Global Compact. Disse anerkendelser kommer i kølvandet på Brambles’ ambitiøse og vedholdende arbejde med bæredygtighed gennem de seneste mange år, herunder deres målsætninger om nul skovrydning, nul produktaffald til lossepladsen og en reduktion af virksomhedens CO2-udledninger på 33 procent.

Virksomheden præsenterede for nylig sin nye bæredygtighedsstrategi for 2025, der sigter mod ikke bare at reducere virksomhedens klimaaftryk, men at gøre en positiv forskel gennem en såkaldt regenerativ model.

Torben Lund, landechef i Chep Danmark, forklarer:

- Vi er ekstremt stolte over at modtage endnu en udmærkelse for vores arbejde med bæredygtighed. Som pionerer inden for den cirkulære økonomi har vi altid stræbt efter at reducere vores negative påvirkning af klimaet, men nu vil vi tage et skridt videre og udvikle os fra at gøre det ‘mindre dårligt’ til at generere en decideret nettopositiv effekt på planeten og samfundet.

Chep’s bæredygtighedsmål frem til 2025 afspejler denne nye regenerative tilgang, der er baseret på strategien ”Planet Positive, Business Positive and Communities Positive”.

-hawin

20/4 2021
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    transport ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    transport ›Den 1. november meddelte rederiet, at det planlagte køb af virksomheden Ekol Logistics' internationale netværk var afblæst, men med en ny aftale, blive handelen alligevel gennemført
  • Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    transport ›Transportminister Thomas Danielsen (V) har besluttet, at man med øjeblikkelig virkning kan bygge grønne energiprojekter tættere på statsvejene
  • IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    transport ›Betonvareproducenten, IBF mener, at transportbranchens skift fra fossile brændstoffer til el trækker ud, fordi der mangler ladestationer til lastbiler. Derfor etablerer producenten en offentlig ladestation til lastbiler i Ejby på Fyn
  • Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    transport ›DB Schenker, iBoxen og Linköpings Universitet har startet en omfattende forundersøgelse for at udvikle et AI-værktøj, der kan forbedre placeringen af leveringsbokse i svenske byer. I projektet indgår flere nøgleaktører
  • 365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    transport ›Instabee er i gang med at installere pakkebokse i Coops discountkædebutikker i alle de største byer i Danmark. Målet er at have de første 30 på plads inden den kommende, travle e-handelsperiode
  • Flere af GLS' pakker leveret på el

    Flere af GLS' pakker leveret på el

    transport ›I samarbejde med Norlys satser GLS på elektrificering af hele flåden og etablering af en omfattende ladeinfrastruktur inden 2035, hvor målet er, at alle nyindkøbte køretøjer skal være nul- eller lavemissionskøretøjer
  • Karsten Lauritzen stopper i DI

    Karsten Lauritzen stopper i DI

    transport ›Den tidligere skatteminister for Venstre meddeler, at han den 1. februar 2025 forlader stillingen som Branchedirektør for DI Transport, for i stedet at tiltræde som adm. direktør i Danske Advokater