Fremtiden er digital varehåndtering
Intelligente og digitale systemer er et vigtigt element i Jungheinrichs fremtidige løsninger til kunderne. For nylig løftede koncernen sløret for nogle af fremtidens løsninger
Jungheinrich havde et succefuldt år i 2018. Antallet af indkomne ordrer steg med 9,2 % i forhold til året før, og antallet af producerede enheder til varehåndtering steg med 1,8 % til 89.900 enheder.
Man fordoblede salget af AGV-enheder, fordoblede også antallet af indkomne ordrer på lithium-ion batterier, ligesom man næsten ikke kunne følge med efterspørgslen på opladere. Det gik med andre ord ganske godt for den tyske koncern med hovedkvarter i Hamburg. Og faktisk var der også stor fremgang at spore på fronten for reoler og integrerede logistiksystemer.
Digitale og netværksforbundne lagre
Ud over den solilde fremgang over en bred front var digitaliseringen af logistikindustrien et af de store temaer, da Jungheinrich afholdt en presseevent i Hambrug i slutningen af januar.
Jungheinrich har da også kastet sig over løsninger og udstyr, der spiller sammen i digitale og netværksforbundne lagre og distributionscentre. Har man infrastrukturen og løsningerne på plads, er der nemlig store gevinster at hente, lød det.
De forenkler processerne, skaber et optimalt vareflow og øger produktiviteten. Og så er det både mindre og store virksomheder, som kan benytte de fordele, som digitalisering og ’connectivity’ giver.
Kundetilpassede løsninger
- Med kundespecifikke digitale løsninger kan vi gøre vore kunder endnu mere succesfulde. Og ved at forbinde forskellige slags informationer kan vi skabe løsninger, som gør vore kunder endnu mere effektive.
- Som førende systemleverandør for intelligente intralogistikløsninger er vi overbeviste om, at tiden er inde til, at alle virksomheder, uanset om de er globale spillere, er mellemstore virksomheder eller små firmaer, kan digitalisere og forbinde deres processer på en måde, som øger både deres omsætning og konkurrencedygtighed.
- Jungheinrich kan forsyne dem med den digitale løsning, der passer dem bedst, siger medlem af ledelsen for salg og marketing hos Jungheinrich, Christian Erlach.
Hurtigere og bedre service
For at lægge vægt bag de digitale intentioner forsyner Jungheinrich alle truck, som bliver leveret i 2019, med integrerede telematikbokse, som giver truckleverandørens kunder et omfattende overblik over deres truck og brugen af dem. Eksisterende truck kan også blive forsynet med teknologien.
Ved at skabe et netværk af maskinerne i truckflåden tilbyder Jungheinrich sine kunder endnu bedre service i fremtiden. Bedre og hurtigere information via systembeskeder kan nemlig reducere nedetid. Samtidig bliver reaktionstiden hurtigere i forbindelse med at forberede forebyggende vedligeholdelse af maskinerne.
Via tjeneste Call4Service kan kunderne få fat i Jungheinrichs kundeservice, uanset hvornår man har behov for det – enten online eller via app’en – ligesom man får adgang til et komplet overblik over både kommende og allerede udførte serviceeftersyn.
Producentuafhængig flådestyring
I samarbejde med I.D. Sytems lancerer Jungheinrich et nyt flådestyringssystem i år. Samarbejdet kombinerer Jungheinrichs ekspertise i intralogistik med et afprøvet og testet flådestyringssystem, som er både omfattende og producentuafhængigt.
Systemet giver en klar analyse af forskellige flådedata og gør dermed kunderne i stand til på bæredygtig vis at øge produktiviteten og sikkerheden på lageret og i distributionscentret. Systemet kan tilpasses individuelt til kundernes specifikke krav, og der er endvidere mulighed for modulær udvidelse.
GPS og detektion af løfteegenskaber kan integreres, og med det intelligente værktøj ’Power Fleet IQ’ er det muligt at koble flådestyringen på netværket, hvor andre af kundens systemer bliver brugt. Det giver mulighed for et tværgående overblik over flåden i forhold til forskellige andre funktioner og operationer på lageret eller i distributionscentret. Dermed fortsætter Jungheinrich med at tilbyde kunderne en masse muligheder for digitale flådestyringsløsninger.
Batteri management 2.0
Takket være batteri management 2.0 har Jungheinrichs kunder mulighed for at få permanent overblik over status på deres lithium-ion- og blysyrebatterier. Den nye onlinetjeneste med batteriinformation muliggør en detaljeret evaluering af masterdata og rapportering af eventuelle fejl i forbindelse med opladning på SLH 300 laderne. På den måde bidrager batteristyringsystemet til forbedret batterilevetid og reducering af omkostninger.
Ved hjælp af det nye energistyringssystem bliver Jungheinrichs kunder i stand til aktivt at kontrollere forbruget af energimængderne.
Og takket være det intelligente system er det muligt at benyttet lithium-ionbatterier på steder, hvor elnetværket ikke tidligere kunne forsyne dem – også uden man behøver at tilpasse den elektriske infrastruktur på lageret. Jungheinrichs laderne gør det muligt for kundernes overordnede system at reagere hurtigere på forskelle i energiopladningen.
Via den intelligente opladning bliver tilgængeligheden og holdbarheden af lithium-ion-batterierne forøget, samtidig med at man undgår unødvendige omkostninger.
-hawin