Hyster lancerer unik kabine  til Big Truck segmentet

Hyster lancerer unik kabine til Big Truck segmentet

Hyster fortsætter med at øge fokus på ergonomi, udsyn, sikkerhed og truckførernes komfort indenfor Big-Truck segmentet. Seneste løsning handler om en ny kabine, hvor kvaliteten på alle områder er i top

Af Hans Windeløv

Hyster introducerer en ny kabine til maskiner i Big Truck segmentet. Det er ProTruck i Odder og Ringsted som forhandler Hysters truck. Fremover for førerne af de helt store truck endnu bedre arbejdsbetingelser.

- Hyster har gjort den bedste Big Truck kabine endnu bedre. I mange år blev Vista-kabinen i Hysters Big Truck-serie betragtet som det førende kabinedesign med ca. 20.000 solgte enheder, udtaler salgs- og marketingdirektør i ProTruck, René Bertelsen. 

Med den nye løsning mener han, at Hyster sætter overliggeren for kabiner til det skandinaviske marked endnu højere.

Høj komfort effektiviserer produktiviteten

For at gøre arbejdet endnu lettere for operatørerne gør Hyster nærmest kabinen til en arbejdsplads lidt i stil med et cockpit. Al information og alle betjeningselementer bliver betjent med førerens fingerspidser. Den indvendige finish er i høj kvalitet og omfatter blandt andet  en moderne 7” touchskærm suppleret med drejeknapper integreret i armlænet. Og så hjælper det ekstremt lave støjniveau i kabinen føreren med at holde koncentrationen på lange arbejdsdage, hvorved man kan holde fokus på effektivitet og sikkerhed.

- Siddepladsens udformning i den rummelige kabine bidrager sammen med både den gode gulvplads og mulighederne for at tilpasse varme- og ventilation  via klimaanlægget til den høje komfort, siger René Bertelsen.

Han kommer ind på, at en godt indrettet kabine betyder meget for truckførernes  produktivitet. Hvad enten de håndterer stål i de varme sommertemperaturer, eller tomme containere i den iskolde skandinaviske vinter, kan de klare opgaverne i et behageligt indeklima og med en ergonomi, som er i top. 

- For eksempel er der en funktion til hurtig start af operationer, selv under kolde og våde vejrforhold, fortsætter René Bertelsen.

Nu med unikt udsyn til gaflerne

Takket være en justerbar betjeningsarm, der inkluderer en håndledspude og touchpoint-minihåndtag, eller ergonomisk joystick-option oplever operatørerne optimal komfort og reduceret træthed, når de betjener hydraulikken. Selv i hårde miljøer med ujævnt underlag. Der er også en frem/tilbage-kontakt på kontrolarmen/joysticket for yderligere at forenkle betjeningen.

Udsynet fra kabinen er også i top. Hele vejen rundt. Med buede for- og bagruder, armeret glasvindue og hærdede glasdøre med en slank stålramme har man overblik over både last og omgivelserne. Alt glas er ridsefast. Man opnår også det bedste udsyn til gaffelspidserne, idet der ikke er nogle unødige forstyrrelser i synsfeltet under kørsel og varehåndtering.

- Med den nye kabine kan operatøren på grund af det høje frontvindue og det store glaspanel løfte højt, uden at det går ud over udsynet, siger René Bertelsen.

Han tilføjer, at kabinen er designet, så også udsynet under forlæns og baglæns kørsel, og under manøvrering  i områder med mange forhindringer i form af containere, fungerer upåklageligt.

Dæmpet lys i kontrollamperne

Med de største døre i branchen og en af de bedste udnyttelser af  ’headspace’ kan operatørerne også nemt komme ind og ud af førerhuset, selv når de bærer hjelm.

- Der er så mange funktioner og muligheder, der passer til enhver applikation. Om natten for eksempel kan displayet automatisk dæmpes for mindre distraktion, og kontrolarmpanelerne har alle baggrundslysindstillinger, så kontakterne lyser, når de er aktive, forklarer René Bertelsen.

Automatiske slukkefunktioner er tilgængelige for at spare energi, når operationer er sat på pause. Her kan man også tilføje slukning af lys for at forhindre dræning af batteriet. Andre tilpasningsmuligheder inkluderer monotrol pedal, valgfrit trænersæde, automatisk parkeringsbremse, blå LED fodgængeroplysning, belastningsvægt og højdeindikation, dæktrykovervågningssystem, telematik og meget mere.

 

24/3 2020
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning