Scandlines sammensætter ny direktion

Scandlines sammensætter ny direktion

Eric Gregoire og Mikael Koch Jensen starter i Scandlines som henholdsvis CEO og CFO. Michael Guldmann Petersen fortsætter som COO, og sammen vil de tre udgøre Scandlines’ direktion

Eric Gregoire starter i juli 2024 og kommer fra en stilling som CEO (Chief Executive Officer) i Goodpack Pte Ltd. i Singapore.

Han er en erfaren virksomhedsleder, der i årevis har arbejdet med optimering af forretningsprocesser i forskellige internationale firmaer som General Electric og DuPont.

- Scandlines er stærkt positioneret til fremtiden som innovativ og konkurrencedygtig leverandør af maritim transport mellem Danmark og Tyskland.

- Eric Gregoire kommer til Scandlines med den kommercielle og internationale erfaring, der er nødvendig for yderligere at optimere Scandlines’ forretningsprocesser – ikke mindst for at sikre en god kundeoplevelse, siger Vagn Sørensen, formand for Supervisory Board i Scandlines.

- Jeg er stolt over at blive en del af Scandlines, der har en stærk tradition for at bidrage til regionens økonomiske udvikling. Scandlines har med de mest innovative teknologier til skibene positioneret sig solidt til fremtiden.

- Jeg er overbevist om, at transport til søs fortsat vil spille en afgørende rolle i økonomien, da man her kan tilbyde den mest omkostningseffektive mobilitetsløsning med det laveste CO2-aftryk og samtidig give en rigtig god kundeoplevelse.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af denne rejse, siger Eric Gregoire.

Midt i maj 2024 tiltræder Mikael Koch Jensen som ny CFO (Chief Financial Officer) i Scandlines.

Mikael Koch Jensen har over 25 års erfaring med økonomistyring og kommer med bred viden fra en række danske og internationale detailvirksomheder som Lagkagehuset, Coop og Colgate-Palmolive.

Som CFO for Scandlines overtager han ansvaret for koncernens samlede funktioner inden for Finance, Treasury, IT og Procurement.

- Jeg er meget glad for at blive en del af Scandlines. Scandlines har stolte traditioner, der går mere end et århundrede tilbage, og står i dag for moderne færgedrift med en klar grøn vision.

- det er et stærkt udgangspunkt for yderligere at styrke positionen mod fremtiden, siger Mikael Koch Jensen.

-hawin

2/5 2024
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras
  • Havnebydel under forvandling

    Havnebydel under forvandling

    havne ›21 anbefalinger til fremtidens havnebydel i Næstved. Forvandlingen af havneområdet i Næstved skal styrke hele Næstved Kommunes vækstpotentiale